Jak zrozumieć, zobaczyć i dotknąć matematyki? Na zajęciach dodatkowych uczennice klas 5 i 6 mają okazję zobaczyć, że matematyka jest wszędzie i poznać jej praktyczny wymiar.
Okazuje się, że pudełko na prezent to bryła i wykorzystując geometrię i siatki brył dziewczynki mogą same zaprojektować i wykonać takie praktyczne pudełko!
Realizując program grantowy mSilnia pt: „Wymiary wyobraźni: geometria w działaniu” uczennice doświadczają matematyki, widzą jej zastosowanie w życiu codziennym. Dostrzegają też, że matematyka i inne nauki przenikają się i uzupełnią. Tak jak w przypadku pudełka prezentowego: matematyka idzie w parze z plastyką i techniką. Teraz wystarczy dodać wyobraźnie i niezwykłe, oryginalne działa są gotowe!
Podstawą kształcenia i wychowania w placówkach Stowarzyszenia STERNIK jest edukacja spersonalizowana. Takie podejście zakłada, że każdy uczeń jest wyjątkową i niepowtarzalną osobą. Edukacja spersonalizowana pomaga uczniom osiągnąć pełny rozwój ich możliwości i zdolności oraz dojrzałość i wiedzę konieczną do podejmowania wolnych i odpowiedzialnych decyzji. Rozwój ucznia obejmuje zarówno przyswajanie wiedzy, jak i doskonalenie umiejętności i kształtowanie cnót, czyli dobrych dyspozycji charakteru.
Ewa Korba
Dyrektor Szkoły Strumienie
Dla dziewcząt i chłopców
Dla dziewcząt
Dla chłopców
Nasi partnerzy 2025/26
Stowarzyszenie Wspierania Edukacji i Rodziny STERNIK